سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 0
بازدید دیروز : 6
کل بازدید : 45380
کل یادداشتها ها : 228
خبر مایه


استفاده از یونولیت امروزه در صنعت ساختمان‌سازی کاربرد زیادی دارد. علاوه بر ساختمان‌سازی در صنایع مختلف نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. یونولیت دارای مزایای زیادی است از این رو محبوبیت ویژه‌ای در صنعت ساختمان‌سازی دارد. از جمله مزایای یونولیت می‌توان به وزن کم، مقاومت بالا در برابر رطوبت، عایق صوتی و عایق حرارتی اشاره نمود. بنابراین استفاده از یونولیت سبب کاهش وزن کلی ساختمان، صرفه‌جویی در استفاده از مصالح و همچنین افزایش سرعت ساخت می‌شود. کاربرد یونولیت سقفی نسبت به دیگر یونولیت‌ها بیشتر است. امروزه از این یونولیت در ساخت انواع ساختمان مسکونی و تجاری و اداری استفاده می‌شود. در ادامه در مورد اینکه کاربرد یونولیت سقفی چیست صحبت خواهیم کرد. همچنین معایب و مزایای آن را به منظور خرید یونولیت سقفی بیان می‌کنیم.

یونولیت سقفی چیست ؟

یونولیت سقفی یکی از انواع یونولیت است. کاربرد یونولیت سقفی بسیار گسترده است. یونولیت در واقع از نوعی ماده بی اثر و خنثی ساخته می‌شود. ساختار اصلی آن نیز نوعی پلاستیک است که از استایرن مونومر به دست می‌آید. این ماده دارای وزن بسیار کمی است همچنین بیشتر از 90 درصد یونولیت را هوا تشکیل می‌دهد.

 بلوک‌های یونولیت مادر ساختار یونولیت سقفی را تشکیل می‌دهند. در واقع بلوک یونولیت مادر در طی سه مرحله انبساط، تثبیت و شکل‌دهی قرار گرفته و روی میز برش، برش داده می‌شود. در نهایت با استفاده از سیم‌های المنت برقی یا دستگاه‌های CNC به یونولیت سقفی تبدیل می‌شود.

یونولیت ساختمانی به چه یونولیتی گفته می‌شود؟

یونولیت‌ها به سه دسته کلی تقسیم می‌شوند که شامل یونولیت فشرده، یونولیت بسته‌بندی و یونولیت ساختمانی است. کاربرد هر یک از این یونولیت‌ها با دیگری متفاوت است. یونولیت ساختمانی به یونولیتی گفته می‌شود که در ساختمان‌سازی کاربرد دارد. خود یونولیت ساختمانی به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شود که هر یک کاربرد و ویژگی‌های خاص خود را دارند.

انواع یونولیت ساختمانی

انواع یونولیت ساختمانی

همانطور که پیش‌تر گفته شد یونولیت‌های ساختمانی به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند. در این بخش انواع یونولیت ساختمانی را آورده‌ایم:

یونولیت‌های دیواری: از جمله رایج‌ترین یونولیت‌های ساختمانی، یونولیت‌های دیواری هستند. این یونولیت‌ها در واقع به صورت تزئینی و دیوارپوش مورد استفاده قرار می‌گیرند. یونولیت دیواری مانند انواع یونولیت‌های دیگر یک عایق عالی در برابر صدا، حرارت و رطوبت بوده و مقاومت بالایی دارد. لازم به ذکر است این یونولیت جلوی حشرات موذی را نیز می‌گیرد.

یونولیت‌های فشرده: یونولیت‌های فشرده دارای دانسیته و وزن بالایی هستند. یونولیت‌های فشرده معمولا در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند و در برابر  صدا و حرارت قدرت بالایی دارند.

یونولیت سقفی: یونولیت سقفی نیز یکی از انواع یونولیت ساختمانی است. کاربرد یونولیت سقفی نسبت به دیگر مدل‌ها معمولا بیشتر و وسیع تر بوده و دانسیته 12 دارد.

کاربرد یونولیت سقفی چیست ؟

یکی از اصلی‌ترین کاربرد یونولیت سقفی در میان انواع یونولیت‌های ساختمانی، استفاده از آن به عنوان یک عایق قوی است. از این یونولیت به عنوان یک عایق دائمی در ساختمان‌سازی و در مرحله بتن‌ریزی استفاده می‌شود. در سردخانه‌ها نیز از یونولیت سقفی به عنوان عایق برودتی استفاده می‌شود.

در واقع دلیل اصلی استفاده از یونولیت سقفی، کاهش وزن ساختمان و افزایش مقاومت آن در برابر عوامل خارجی به ویژه زلزله است. از جمله مزایای یونولیت سقفی این است که به دلیل طراحی و برش ویژه‌ای که دارد بدون نیاز به رابیتس می‌توان گچ‌کاری کرد. از طرفی سبب صرفه‌جویی در استفاده از مصالح دیگر نیز می‌شود. کاربرد یونولیت سقفی تنها به ساختمان‌سازی محدود نمی‌شود.

سایز یونولیت سقفی

یکی از ویژگی‌های اصلی یونولیت سقفی این است که در هر سایز و ابعادی تولید شود می‌توانید از آن استفاده نمایید و هیچ ضایعاتی نخواهند داشت. با برش به راحتی می‌توانید اندازه یونولیت را تغییر دهید. اما به طور کلی یونولیت‌های سقفی استاندارد بر اساس اندازه‌های مشخصی تولید می‌شوند که به شرح زیر است:

  • یونولیت‌های مورد استفاده در تیرچه بتنی در طول 2 متر، عرض نیم متر و ارتفاع 20 تا 25 سانتی‌متر تولید می‌شود.
  • یونولیت‌های حفره دار دارای طول 110 سانتی‌متر ، عرض 50 سانتی‌متر و ارتفاع 25 سانتی‌متر هستند.
  • یونولیت‌های تیرچه کرومیت طول 2 متر، عرض 65 سانتی‌متر و ارتافع 20 تا 25 سانتی متری تولید می‌شود.
  • یونولیت سقف‌های پیش تنیده نیز برای طول 2 متر، عرض 50 سانتی‌متر و ارتفاع 15 سانتی‌متر تولید می‌شود.

مزایای استفاده از یونولیت سقفی

یونولیت سقفی چیست ؟

مزایای یونولیت سقفی بیشتر از معایب آن است. از این رو به صورت گسترده از آن در صنایع استفاده می‌شود. مزایای یونولیت سقفی به شرح زیر است:

  • وزن سبکی دارد.
  • در برابر در برابر رطوبت، حرارت و صدا به صورت یک عایق کامل عمل می‌کند.
  • ططول عمر و دوام بالایی دارد.
  • قابل بازیافت است.
  • می توان به اشکال و اندازه‌های مختلف آن را تبدیل نمود.
  • قابلیت حمل آسانی دارد.
  • ضد ضربه است.
  • در برابر فشار مقاومت بالایی دارد.

معایب یونولیت سقفی

  • در مقایسه با مزایا، معایب یونولیت سقفی کمتر است. یکی از معایب یونولیت سقفی مقاوم نبودن آن در برابر حلال‌های آلی است.
  • ممکن است به لایه اوزن آسیب وارد کند. البته اگر از کلروفلوروکربن در آن استفاده شود.
  • در صورت استفاده از رنگ‌های روغنی ممکن است قابلیت اشتعال داشته باشد.

خرید یونولیت سقفی

برای خرید یونولیت سقفی لازم است ویژگی‌های یونولیت و کاربرد آن را به طور کامل در نظر داشته باشید تا با توجه به نیاز خود آن را تهیه کنید. برای خرید یونولیت سقفی می‌توانید با شهر مفتول در ارتباط باشید. شهر مفتول مرکزی مطمئن برای خرید شماست. برای تهیه انواع یونولیت، انواع توری، پشم شیشه ، سیم آرماتوربندی، مفتول گالوانیزه، تیرچه کرومیت و... با شماره 02154483 تماس حاصل نمایید. همچنین می‌توانید با مراجعه به صفحه محصول موردنظر خرید خود را به صورت اینترنتی ثبت کنید.






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ