سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 0
بازدید دیروز : 2
کل بازدید : 45392
کل یادداشتها ها : 228
خبر مایه


همانطور که می دانید یکی از مواد اولیه در ساخت و تولید انواع توری و محصولات فلزی، سیم مفتول یا مفتول گالوانیزه می باشد. از این رو می توان گفت مفتول گالوانیزه یکی از محصولات مفتولی پر کاربرد در صنایع مختلف به شمار می رود که دارای خواص و کارکرد های متعددی می باشد. به دلیل استفاده از این محصول در ساخت انوع توری ها مانند توری حصاری ، توری مش ، توری مرغی و... یکی از محصولات پر فروش در شهر مفتول می باشد که با قیمتی بسیار مناسب به مشتری عرضه می گردد. اما سوالی که مطرح است این می باشد که واقعا مفتول گالوانیزه چیست و چه استفاده هایی از آن می شود ؟ شهر مفتول در این خصوص، مقاله ای برای شما تهیه کرده است و سعی دارد مفتول گالوانیزه را به شما معرفی کند. از این رو توصیه می کنیم در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا اطلاعات مفیدی در خصوص کاربرد مفتول گالوانیزه کسب نمایید.

سیم مفتول گالوانیزه چیست ؟

اگر بخواهیم به سوال شما در خصوص مفتول گالوانیزه چیست پاسخ دهیم، می توان گفت: مفتول گالوانیزه که نام دیگر آن مفتول سفید می باشد، یک محصول فولادی است که سطحی از فلز بر روی آن تشکیل شده است.

مفتول سفید یا همان مفتول گالوانیزه ، در واقع سیمی است که از ابتدا از مفتول سیاه ساخته می شود. به عبارتی این محصول از طریق فرآیند گالوانیزاسیون و به روش نورد گرم و سرد ساخته می شود، که طی آن فلزی به نام Zn روی مفتول سیاه را می پوشاند و این موضوع سبب جلوگیری از خوردگی این محصول خواهد شد. در واقع سیم مفتول گالوانیزه دارای خواص ضد زنگ بوده و در برابر اکسید شدن و رطوبت بسیار مقاوم می باشد که این مسئله سبب استحکام بالای آن در برابر آب و هوای مختلف و نامساعد خواهد شد.

کاربرد سیم مفتول سفید

وجود عنصر کربن در مفتول گالوانیزه سبب نرم و سخت شدن این محصول خواهد شد و اگر دارای کربن بیشتری باشد سیم مفتولی سخت تولید خواهد شد و اگر دارای کربن کرمتری باشد محصول نهایی به نسبت نرم تر خواهد بود.

سیم مفتول گالوانیزه اغلب دارای سطحی صاف، صیقلی و براق می باشد که از طول عمر بالایی برخوردار است. همچنین این محصول نگهداری و نصب راحتی داشته و تعمیر آن به راحتی انجام می شود. از این رو خرید سیم مفتول گالوانیزه مقرون به صرفه خواهد بود. که شما می توانید از شهر مفتول با قیمتی مناسب آن را تهیه نمایید.

کاربرد سیم مفتول گالوانیزه چیست ؟

مفتول گالوانیزه یک محصول پر کاربرد می باشد که از مواد متفاوتی تولید می شود، در موارد مختلفی خواه به عنوان مواد اولیه برای تولید محصولات دیگر و خواه به صورت مصرف مستقیم به کار گرفته می شود. به عبارتی مفتول ها به عنوان یکی از مهم ترین مصالح ساختمانی می باشند که در ساختمان سازی دارای کاربرد های فراوان می باشند. سیم مفتول گالوانیزه از این قاعده مستثنی نمی باشد و از آن در صنایع مختلف و به روش های گوناگونی استفاده خواهد شد.

همانطور که در مطالب فوق ذکر شد، سیم مفتول گالوانیزه دارای مقاومت  و استحکام بالایی می باشد، از این رو از این محصول می توان برای ایجاد امنیت استفاده نمود، به اینم صورت که از مفتول گالوانیزه در تولید انواع توری ها از جمله فنس ، توری مرغی ، توری گابیون و... استفاده کرده و این نوع توری ها را برای محافظت از زمین ها و مناطق خصوصی خود به کار ببرید. حصار ساخته شده از سیم مفتول گالوانیزه از ورود حیوانات و سارقان جلوگیری می کند. در برخی موارد، مفتول گالوانیزه نیز در بالای نرده ها قرار می گیرد تا از صعود سارقان  جلوگیری کنند. از این رو می توان گفت مفتول گالوانیزه یا مفتول سفید ، کاربرد و نقش مهمی در ایجاد امنیت برای محیط های مورد نظر شما دارد.

از آن جایی که سیم مفتول گالوانیزه دارای استحکام بالایی می باشد، در ساخت و ساز خانه ها و سایر ساختمان های بزرگ از جمله اداری و تجاری نیز کاربرد هایی برای اتصال مصالح ساختمانی دارد.

اگر در خانه یا گالری خود قصد نصب تابلو های بزرگ بر روی دیوار را دارید می توانید از این نوع مفتول برای نصب تابلو و آینه استفاده نمایید.

کاربرد سیم مفتول گالوانیزه

به طور کلی می توان گفت کاربرد های سیم مفتول گالوانیزه دارای شامل موارد زیر می باشد:

  • ساختمان سازی
  • حصار زنجیره ای
  • کابل های برق زره پوش
  • عناصر فلزی خم شده
  • دستگیره سطل
  • چوب لباسی
  • کشاورزی
  • عناصر قفسه بندی
  • عناصر شمشیر بازی فلزی
  • منگنه های فلزی
  • سیم خاردار
  • آویز برای سقف های کاذب
  • تجهیزات مورد استفاده در دندان پزشکی

کلام آخر

با توجه به مطالب گفته شده در این مقاله و پاسخ به مفتول گالوانیزه چیست ، می توان نتیجه گرفت که این محصول یکی از کاربردی ترین محصولات در صنعت مفتول می باشد و از آن در صنایع گوناگونی که نام بردیم استفاده های مختلفی خواهد شد. با آشنا شدن شما با سیم مفتول گالوانیزه در این مقاله می توانید هوشمندانه نوع گرم و سرد ، نرم و سخت آن را برای کاربرده های مورد نظر خود تهیه نمایید. اگر می خواهید به راحتی این محصول را تهیه کرده و با قیمتی مقرون به صرفه تر از مراکز فروش دیگر آن را خریداری نمایید، می توانید شهر مفتول را انتخاب نمایید. برای خرید می توانید با شماره 54483_021 تماس حاصل فرمایید.






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ