سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 21
بازدید دیروز : 4
کل بازدید : 45530
کل یادداشتها ها : 232
خبر مایه


الکترودها قطعاتی هستند که دو سر دارند. در ساختار الکترود یک سر آن‌ها به الکترونیک یا مواد نیمه رسانا متصل شده و بخش دیگر در تماس با فلزات است. زمانی که از الکترود جوشکاری در هنگام جوشکاری استفاده می‌شود بخش غیر فلزی به جریان الکتریسیته وصل می‌شود. به طور کلی الکترود از مفتول فلزی ساخته می‌شود. بر سطح این فلز پوششی به نام فلاکس قرار می‌گیرد. اکسید سدیم، آزبست، خاک رس، آهک و همچنین سلولز از جمله ساختار این پوشش هستند. الکترودها ذوب می‌شوند و در میان فضای خالی قطعات قرار می‌گیرند. در نتیجه سبب اتصال قطعات به یکدیگر می‌شوند.

انواع الکترود جوشکاری

الکترود جوشکاری دارای دو نوع است. الکترودهای مصرف و الکترودهای غیر مصرفی انواع آن هستند. در ادامه در مورد هر یک توضیح مختصری در اختیار شما قرار می‌دهیم.

الکترود مصرفی

الکترود مصرفی دارای نقطه ذوب پایینی است. در جوشکاری MIG  معمولا از آن‌ها استفاده می‌شود. ساختار این الکترود از فولاد نرم و فولاد نیکل است. استفاده از الکترودهای مصرفی نیاز به دقت دارد و یک مسئله را در خصوص آن‌ها باید رعایت کنید. این الکترودها می‌بایست در دوره زمانی متناوب تعویض گردند. الکترود مصرفی به راحتی مورد استفاده قرار گرفته و نگهداری می‌شود. اما نمی‌توان از آن‌ها در صنایع گوناگون استفاده کرد و خواص محدودی دارند.

الکترود غیر مصرفی

نوع دیگری از الکترودها، الکترود غیر مصرفی است. بر خلاف نوع قبلی در زمان جوشکاری الکترود غیر مصرفی، مصرف یا تمام نمی‌شود. در واقع ذوب نمی‌شوند. اما در طی فرآیند جوشکاری مقداری از آن‌ها اکسید تا تبخیر می‌شود. در نتیجه از طول آن‌ها کم می‌شود. از ویژگی‌های این الکترودها این است که نقطه ذوب بالایی دارند و قادر به پر کردن شکاف‌ها نیستند. تنگستن، گرافیت و کربن از جمله مواد بکار رفته در آن‌ها هستند.

به منظور خرید انواع الکترود جوشکاری، یونولیت، پشم شیشه، میلگرد ساده، انواع توری و... با شهر مفتول همراه باشید و با کیفیت تضمینی محصولات مفتولی را بخرید. به منظور دریافت مشاوره رایگان و ثبت سفارش با شماره 02154483 تماس بگیرید و یا به وب سایت شهر مفتول مراجعه کنید.

 






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ