سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 16
بازدید دیروز : 21
کل بازدید : 45709
کل یادداشتها ها : 238
خبر مایه


 

رابیتس نوعی سقف کاذب است که از ورق های گالوانیزه مشبک ساخته شده و در صنعت ساختمان سازی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. این محصول در بازار با نام راویز نیز شناخته می شود و از محصولات پر فروش در شهر مفتول به حساب می آید. بسیاری از مشتریان شهر مفتول این سوال را می پرسند که تفاوت رابیتس با دیگر سقف های کاذب موجود در بازار همچون کناف چیست و این مقاله برای مقایسه رابیتس با کناف و سایر سقف های کاذب ، نوشته شده است تا با شباهت ها و تفاوت های رابیتس و کناف آشنا شوید. در ادامه به موضوعاتی همچون مزایای کناف کاری نسبت به رابیتس و همچنین مزایای رابیتس نسبت به کناف کاری توضضیحاتی ارائه شده است. البته هر دو دارای معایب هم هستند که به این مورد هم پرداخته شده است.

تفاوت و شباهت رابیتس با دیگر سقف‌های کاذب

کناف، علاوه بر رابیتس، از دیگر سقف کاذب‌های رایج موجود در بازار است. در عین حال که این دو محصول، هر دو سقف کاذب هستند، در بسیاری از موارد تفاوت هایی نیز با یکدیگر دارند. حال سوالی که مطرح‌ می‌شود این است که استفاده از کدام یک از آن‌ها بهتر است؟ در ادامه به شرح تفاوت و شباهت رابیتس و کناف خواهیم پرداخت.

 مدتی است که استفاده از کناف برای تزیین سقف و دیوار در ایران طرفداران بسیاری پیدا کرده. کناف، صفحاتی هستند که دارای روکش‌های گچی‌ می‌باشند و به صورت شرکتی و آماده تولید‌ می‌شوند و لازم است برای اجرای طرح مورد نظر قطعات بریده و به هم چسبانده شوند. این صفحات گچی به یک شبکه از ورق گالوانیزه که به وسیله پیچ و مهره به سقف متصل‌ می‌شوند، اتصال دارد.

اما رابیتس همانطور که در مقالات قبل گفته شد، سازه‌های فولادی و مشبک است که روی آن گچ ریخته و به اشکال و طرح‌های مختلف اجرا‌ می‌شود. این امر موجب‌ می‌شود که در زمان ساخت سقف کاذب رابیتس، گرد و خاک و دردسر بیشتری متحمل شوید. همین موضوع یکی از تفاوت‌های رابیتس با کناف کاری محسوب‌ می‌شود.

یکی از مهمترین فاکتورهای مقایسه کناف و رابیتس ، مقایسه قیمت های این دو محصول است . با توجه به کارایی این دو محصول، به نظر‌ می‌رسد که قیمت آن‌ها یکسان باشد، اما این گونه نیست. سقف کاذب رابیتس که برای اجرای آن نیاز به سیم رابیتس بندی که همان مفتول گالوانیزه 1.2 است، الکترود جوشکاری مصالحی همچون گچ و نیروی کار جوشکار، رابتیس کار و گچ کار است و هزینه‌های زیادی را‌ می‌طلبد. همین امر موجب‌ می‌شود که در نهایت هزینه‌ی اجرای آن بیشتر از کناف کاری محاسبه شود.

 شاهت ها و تفاوت های رابیتس و سقف کاذب کناف

مزایای کناف کاری نسبت به رابیتس

  1. در کناف کاری گرد و خاک کمتری تولید‌ می‌شود و ضایعات ساختمانی کمتری در اجرای کناف وجود دارد.

  2. در اجرای کناف، زمان برای خشک شدن صرف نمی شود، زیرا در این فرآیند از گچ خشک استفاده‌ می‌شود. در نتیجه کناف کاری سرعت به نسبت بالایی دارد.

  3. در کناف کاری، کار و فعالیت کمتری نیاز است. زیرا این فرآیند به صورت خشک انجام‌ می‌شود. و در نهایت همین موضوع سبب‌ می‌شود که به مصالح کمتری نیاز باشد.

  4. تعمیر کناف به راحتی قابل انجام است و نیاز به نگهداری قابل توجهی ندارد.

  5. دسترسی آسان به تاسیسات مکانیکی و الکتریکی از مزایای قابل توجه کناف است.

  6. در سقف هایی که از کناف برای تزیین استفاده شده، قابلیت اجرای نور پردازی‌های متنوع در آن‌ها وجود دارد.

  7. اگر در تزیینات سقف یا دیوار از کناف استفاده شود، هنگام بازسازی و تعمیر دشواری کمتری در روند کار به وجود‌ می‌آید.

معایب کناف کاری

  1. به دلیل وزن کمی که کناف دارد، ممکن است خیلی زود دچار شکستگی شود و در مقابل فشار مقاومت کمتری از خود نشان دهد. از این رو در هنگام انتقال آن باید نهایت دقت به کار برده شود.

  2. در اجرای کناف، حتما باید از نیروی متخصص و دوره دیده استفاده کرد.

مزایای رابیتس نسبت به کناف کاری

  1. در رابیتس کاری انعطاف زیادی برای ایجاد اشکال هندسی و قوس‌ها وجود دارد.

  2. مشکلاتی مانند ترک خوردگی در رابیتس کمتر دیده‌ می‌شود.

  3. به دلیل استفاده از ورق‌های گالوانیزه در رابیتس کاری، مشکلاتی مانند زنگ زدگی مشاهده نمی شود.

  4. نیاز به نیروی متخصص برای اجرای سقف کاذب وجود ندارد.

  5. سقف کاذب رابیتس، ایمنی بالایی دارد. از این رو این ویژگی باعث‌ می‌شود در زمان آتش سوزی بسیار مقاوم تر از دیگر سقف‌های کاذب عمل کند. که این ویژگی از مهم ترین مزایای رابیتس به شمار‌ می‌رود.

  6. ساخت این محصول بسیار راحت است، زیرا مصالح آن را به سادگی‌ می‌توان تهیه کرد.

معایب رابیتس کاری

  1. از مهم ترین معایب رابیتس کاری،‌ می‌توان به وزن زیاد آن اشاره کرد. همین موضوع سبب‌ می‌شود که فشار و بار اضافی ساختمان را زیاد کند و موجب تخریب بیشتر شود.

  2. در رابیتس کاری میزان گچ مصرفی آن زیاد است.

  3. زمانی که برای اجرا، تغییر و بازسازی آن استفاده‌ می‌شود، بسیار زیاد است.

  4. نگهداری رابیتس در انبار، نسبت به سایر سقف‌های کاذب، سخت تر است.

  5. دستمزد اجرای رابیتس کاری سقف نسبتا زیاد است.

مطالبی که در این مقاله خدمت شما عزیزان ارائه شد، به طور جامع شما را از معایب و مزایای رابیتس کاری و همچنین تفاوت و شباهت آن با دیگر سقف کاذب‌ها نیز آگاه کرد. سعی ما بر این بود که با در اختیار داشتن اطلاعاتی کامل در رابطه با این محصول انتخابی آسان داشته باشید. از این رو اگر مایل به خرید رابیتس هستید،‌ می‌توانید با همکاران ما در شهر مفتول، از طریق شماره 54483_021 تماس حاصل فرمایید. قطعا با کمک متخصصین نصب رابیتس در شهر مفتول، به نتیجه مطلوب تری دست خواهید کرد.






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ