سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 8
کل بازدید : 45409
کل یادداشتها ها : 228
خبر مایه


 

خرید رابیتس براساس نیاز شما و هدفتان از رابیتس کاری انجام می گیرد. برای خرید رابیتس کارآمد که بتواند پاسخگوی نیاز شما باشد و از صرف هزینه اضافی اجتناب شود باید بدانید که هر رابیتس دارای چه ویژگی هایی است؟ در واقع رابیتس چیست و چه کاربردی دارد . در این مقاله به بررسی رابیتس و انواع آن و ویژگی های هر کدام می پردازیم و سپس با توضیح کاربرد هر نوع، شما را در انتخاب و خرید رابیتس مناسب راهنمایی می کنیم .
رابیتس از کشش ورق های گالوانیزه و فرآیند پرس کاری و برش کاری روی آن تولید می شود. ورق گالوانیزه دارای مقاومت بالایی در برابر خوردگی و زنگ زدگی است و این خاصیت در رابیتس نیز دیده می شود. این ویژگی از مزایای رابیتس به حساب می آید. رابیتس ها بر حسب وزن و تعداد ستون متفاوت هستند و همین موجب تفاوت کاربرد آن ها می شود. بیشترین کاربرد آن در صنعت ساختمانی به منظور گچ کاری سقف های کاذب و برای سنگ کاری نما است. رابیتس همچنین برای پوشاندن تیر آهن ها و بتن های سیمانی و ایجاد پوشش برای تاسیسات نیز مورد استفاده قرار می گیرد. برای پوشاندن ترک های دیوار ها و در دکوراسیون نیز رابیتس گزینه مناسبی است   .

 

رابیتس معمولا در ابعاد 60 سانتی متر در 240 سانتی متر تولید می گردد. وزن رابیتس به وزن ورق گالوانیز بستکی دارد چنان که هر چه وزن ورق گالوانیزه بیشتر باشد وزن رابیتس هم بیشتر خواهد بود و این عامل مهمی در قیمت رابیتس به شمار می آید. تفاوت دیگر رابیتس ها در تعداد ستون آن هاست . این محصول بنابر وزن و ضخامت ورق گالوانیزه دارای وزن های متفاوتی است و طبعاً بر قیمت ها تاثیر گذار است. دیگر تفاوت رابیتس ها در تعدا ستون آن هاست. این محصول در ایران در انواع 9 و 11 و 13 ستون تولید و به بازار عرضه می گردند که هر کدام در حالت سبک ، نیمه سنگین و سنگین تولید می شوند. رابیتس 17 با کیفیت ترین نوع رابیتس است که در ایران تولید نمی شود. واضح است که هر چه تعداد ستون بیشتر باشد کیفیت و قیمت آن بالاتر می رود اما این به معنای این نیست که استفاده از رابیتس 9 و 11 شما را متضرر می کند و موجب صرف هزینه بدون کارآیی مورد نظر می شود . 

خرید انواع رابیتس
با توجه به تنوع این محصول، برای خرید رابیتس باید به وزن و تعداد ستون آن توجه کرد و بر اساس موقعیتی که ما می خواهیم از آن استفاده کنیم وزن و تعداد ستون را تعیین کنیم .
رابیتس های تولیدی و مورد استفاده در ایران، عبارت است از :
رابیتس 9 ستون سبک به وزن 650 گرم
رابیتس 9 ستون نیمه سنگین به وزن 780 گرم
رابیتس 9 ستون سنگین به وزن 870 گرم
رابیتس 9 ستون فوق سنگین به وزن 900 گرم
رابیتس 11 ستون سبک به وزن 830 گرم
رابیتس 11 ستون نیمه سنگین به وزن 860 گرم
رابیتس 13 ستون سبک به وزن 860 گرم
رابیتس 13 ستون نیمه سنگین به وزن 930 گرم
رابیتس 13 ستون سنگین به وزن 1000 گرم
رابیتس 13 ستون فوق سنگین به وزن 1080 گرم

کلیاتی در مورد خرید رابیتس

همانطور که گفته شد بیشترین کاربرد رابیتس استفاده از آن در نما و سقف کاذب است. برای رابیتس کاری، رابیتس را با سیم رابیتس بندی به میلگرد 10 می بندند . برای نما بهترین نوع آن رابیتس 13 ستون است . هر چه وزن ورق گالوانیزه بیشتر باشد، وزن رابیتس نیز بیشتر می شود و رابیتس سنگین تر بار بیشتری را می تواند تحمل کند. و هر چه وزن سنگ نما بیشتر باشد از رابیتس سنگین تر استفاده می شود. استفاده از رابیتس 13 ستون برای گچ کاری سقف های کاذب اصلا توصیه نمی شود و دلیل این امر سنگینی آن است . برای گچ بری ها و گچ کاری ها و سقف کاذب از رابیتس های 9 ستون و 11 ستون استفاده می شود. رابیتس های 9 و 11 ستون بیشتر از رابیتس 13 ستون به ملات نیاز دارند . 
با توجه به اینکه ابعاد رابیتس 60 * 240 سانتی متر است مساحتی حدود 1.4 متر دارد بنابراین هر برگ رابیتس حدود 1.4 متر را پوشش می دهد و برای خرید رابیتس باید مساحت مورد نظر را بر 1.4 تقسیم کنیم تا تعداد برگ رابیتس بدست بیاید . در پایان اگر قصد خرید رابیتس با کیفیت و ارزان دارید با شهر مفتول تماس بگیرید. شهر مفتول در خدمت شماست.

 






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ