سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 18
بازدید دیروز : 2
کل بازدید : 45605
کل یادداشتها ها : 232
خبر مایه


 

فنس یا توری حصاری از پر کاربردترین و متداول ترین نوع توری است. دراین مقاله ابتدا به توضیح مختصری راجع به این نوع حصار و کاربردهای آن می پردازیم و سپس روش تولید فنس و روش بافت فنس را به تفصیل بیان می کنیم   .
فنس چیست و چه کاربردهایی دارد ؟ 
بیشترین کاربرد فنس مربوط به حصار کشی زمین ها و باغات کشاورزی است به همین دلیل در اصطلاح عامیانه به آن فنس باغی نیز گفته می شود. فنس کشی به کمک پایه فنس انجام می گیرد و زمانی توجیه پذیر است که عدم رؤیت محدوده خصوصی در اولیت نیست و هدف ایجاد امنیت برای منطقه است و صرفا جنبه ایمنی دارد. نصب فنس ، ممکن است خاطر جلوگیری از ورود عابرین به زمین های زراعی یا باغی یا برای مشخص کردن مرز بین همسایگی­ تان با سایرین انجام گیرد. اگر بخواهیم به طور کلی بیان کنیم، برای مرزبندی مکان‌هایی که در آنها امکان دیوارکشی یا قصد دیوارکشی نداریم از توری حصاری استفاده می‌کنیم. همانطور که گفته شد، کاربردهای توری حصاری بسیار گستره است و علاوه بر موارد گفته شده، این محصول پر کابرد در صنایع گوناگونی نیز استفاده می شود .
روش تولید توری حصاری
روش تولید فنس به دو دسته‌ی دستی و صنعتی تقسیم می‌شود. در روش صنعتی ممکن است همه‌ی مراحل به صورت تمام اتوماتیک انجام گیرند. از طرفی امکان دارد برخی مراحل با روش نیمه اتوماتیک، صورت بپذیرد که به آن حصاربافی نیمه اتوماتیک می‌گویند.
روش تولید فنس یا توری حصاری به روش اتوماتیک
در روش تولید فنس به وسیله دستگاه‌های تمام اتوماتیک ، ابتدا برای بافت فنس، مفتول گالوانیزه یا مفتول سیاه خریداری می‌شود. ضخامت مفتول بستگی به نوع دستگاه، نوع سفارش مشتری و میزان استحکامی که برای توری حصاری مدنظر داریم، متفاوت است. بعد از خرید، مفتول در جایگاه مخصوص آن در دستگاه قرار می‌گیرد. مفتول به خاطر نوع بسته‌بندی قرقره‌ای، دارای انحناهای حلقوی است که به وسیله دستگاه، صاف می‌شود. سپس وارد کار شده و در صورت نیاز، روکش‌دهی می‌شود. روکش‌دهی در این مرحله سبب می‌شود که نیازی به رنگ‌آمیزی حصار توری نباشد. در حین مراحل، روکش به وسیله جریان هوا، خشک شده و مفتول روکش‌دار وارد قسمت حصار بافی خواهد شد .

در این مرحله از روش تولید فنس، ردیف اولیه حصار، برش داده شده و با مفتولی هم اندازه خود، پیچ و تاب می‌خورد. این عملیات به صورت خودکار انجام می‌گیرد و قابل تنظیم است. محل پیچ خوردن دو مفتول با هم، ابعاد چشمه‌ی فنس توری را مشخص می‌کند. منظور از چشمه، قاب‌های لوزی شکل است. عملیات به صورت روتین تا انتهای مفتول تکرار می‌شود. سپس برش خورده و انتها و ابتدای توری ایجاد شده، به وسیله سیم‌پیچی اتوماتیک، محکم می­گردد تا از باز شدن احتمالی دو مفتول از هم، جلوگیری شود. در انتهای مرحله اول، یک ردیف توری داریم که به سمت بالا هدایت شده و جا را برای مفتول جدید باز کرده. رشته‌ای جدید از مفتول وارد دستگاه شده و شروع به پیچ خوردن در ردیف مفتول آخر می‌نماید.
در انتهای کار، این مفتول نیز برش خورده و به سمت بالا هدایت می‌شود. مفتول‌های وارد شده در دستگاه حصار بافی، کم‌کم، به حصار تبدیل می‌شوند و طول حصار را افزایش می‌دهند. با افزایش طول حصار، این قطعه  به سمت بخش بسته‌بندی هدایت شده و به صورت رول، بسته‌بندی می­گردد. مراحل کار، بسته به طولی که قصد داریم، بسته‌بندی کنیم، ممکن است کوتاه یا طولانی باشد. در هر کارگاه متراژ مشخصی برای هر بسته، در نظر گرفته می‌شود که از 20 الی 30 متر متفاوت خواهد بود. اما براساس سفارش مشتری، این متراژ قابل تغییر است.
روش تولید فنس به روش دستی 

فردی که در حال بافتن توری حصاری است، با یک اهرم موتور الکتریکی را روشن می کند و سیم مفتول گالوانیزه به دور قالب می پیچد و پس از فرم گرفتن به حالت سینوسی در میان رج های باخته شده از قبل می رود و به این صورت رج به رج مانند قالی بافته می شود.

در پایان وقتی توری بافته شده به طول مورد نظر رسید . فرد آن را به صورت رول درآورده و برای فروش آماده می کند.

در این مقاله از ابتدا تا انتهای روش تولید توری حصاری را توضیح دادیم. امیدواریم برای شما مفید واقع شده باشد. برای آگاهی از قیمت فنس ، قیمت پایه فنس و خرید فنس ، شهر مفتول را فراموش نفرمایید . 

 






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ