سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 11
بازدید دیروز : 39
کل بازدید : 45743
کل یادداشتها ها : 238
خبر مایه


 

برای محکم نگه داشتن سیم خاردار  و  توری های محافظتی مثل توری حصاری ، توری مرغی و توری گابیون در محصور کردن باغ و ویلا و یا امکان نظامی و ورزشی و فرودگاه ها ، مراکز نفتی و پتروشیمی از پایه هایی آهنی استفاده می شود که به پایه فنس یا پایه حصار معروفند.پایه فنس ها معمولا از جنس آهن ، چوب و یا بتن هستند که بسته به مکان مورد استفاده جنسشان مشخص می گردد. این پایه ها باید در فاصله های مناسبی نصب شود چون اگر فاصله ی آن ها زیاد باشد باعث دفرمه شدن آنها می گردد و دیگر صاف و محکم نیستند و اگر فاصله کم باشد مشکلی به وجود نمی آید فقط هزینه پروژه بالا می رود. مناسب ترین فاصله پایه فنس ها بین 3 تا 4 متر می باشد .

 

برای نصب انواع پایه فنس ابتدا باید در زمین حفره ای ایجاد کنیم و پایه را درون آن قرار داده و محکم می کنیم به همین دلیل  ارتفاع پایه ها را با توجه به مکان مورد استفاده باید انتخاب نماییم . برای فنس کشی بدون سیم خاردار ارتفاع پایه ها 2.5 متر است که نیم متر آن در زمین قرار می گیرد . و در حصار کشی همراه با سیم خاردار پایه ها 3 متری هستند که نیم متر بالایی آن به صورت تک شاخه و یا جفت شاخه و خم شده هستند.
پایه فنس چوبی از اولین پایه های ساخته شدن در جهان هستند که  بیشتر در کشورهای اروپایی بدلیل دکور زیبایی که دارند ، با وجود ایمنی کمتر و عمر و دوام محدود چوب ، همراه با پوشش گیاهی استفاده می شوند . برای محافظت از محیط و یا در پارک ها برای جدا سازی پوشش گیاهی از یکدیگر  قابل استفاده می باشد. فنس های چوبی از قیمت بالاتری نسبت به فنس های آهنی برخوردارند ولی از نظر طراحی و جذابیت تنوع بیشتری دارند .فنس های چوبی را می توان از درخت هایی مثل سرو ، صنوبر و کاج و چوب قرمز ساخت.

پایه حصار فلزی از گالوانیزه و یا لوله های داربستی سیاه ساخته می شوند که می تواند به صورت نبشی و پروفیل و یا قوطی هم باشند . این پایه ها به دو صورت تک شاخ و یا جفتی هستند که با توجه به نیاز مشتری انتخاب می شود .  فنس هایی از جنس مفتول سیاه  در برابر دما مقاومت کمتری دارند  ولی فنس های مفتول گالوانیزه  هم مقاومت بیشتری دارند و هم ضد زنگ و خوردگی هستند و اگر دارای روکش پی وی سی هم باشند طول عمرشان بیشتر شده می شود
پایه حصار بتنی از بتن ساخته شده و سنگین تر از پایه فنس فلزی است و در پایه بتنی آن از 3 شاخه میلگرد در داخل بتن استفاده می کنند. در مقابل شرایط آب و هوایی متفاوت مقام بوده و به دلیل سنگینی  غیر قابل دزدیده شدن است . از پایه های بتنی در محصور کردن باغ ها به خصوص باغ های انگور و کیوی استفاده می کنند. در باغ انگور می توان با رد کردن سیم مفتول یا میلگرد از سوراخ های پایه های بتنی  که سوراخ های آن مقابل هم هستند ، پایه های محکمی برای سوار کردن انگور ساخت. پایه های بتنی نسبت به پایه های فلزی در مناطق مرطوب مقاومت بیشتری دارند و زنگ نمی زنند اما پایه های فلزی به مرور زمان در آب و هوای مرطوب دچار زنگ زدگی می شوند . 
احتمال دزدیده شدن  پایه های آهنی بدلیل قیمت آن زیاد است ، اما پایه بتنی را نمی توان دزدید . در نهایت می توان گفت که پایه های فلزی در برابر پایه های چوبی بسیار مناسبتر و مقرون به صرفه است و ایمنی و مقاومت بیشتری نسبت به چوب دارد . پایه های بتنی از نظر مقاومت و ایمنی نسبت به پایه های فلزی ارجح تر هستند . 

 

 






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ